Citrix: SMA Service and the My Knowledge Feature


Toen ik de Access Management Console van Citrix opende kreeg ik na de Discovery de onderstaande foutmelding.

MyKnowledge

Dit komt omdat de Citrix SMA Service niet gestart was. Toen ik deze wilde starten kwam er weer een foutmelding:

Could not start the Citrix SMA Service service on Local Computer. Error 1053: The service did not respond to the start or control request in a timely fashion.

SMA_Service

Ik heb hier nog geen sluitende oplossing voor gevonden maar ik heb wel een workarround.

Standaard word de SMA Service gestart met het account: NT AUTHORITY\LocalService.

Citrix_SMA_Service

Als je het account aanpast naar het Local System account, dan start de SMA Service weer gewoon op.

Citrix_SMA_Service_1

Als éé’n van jullie deze error kent en de oplossing hier voor weet, hoor ik dat natuurlijk graag 😉

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s