Zoals altijd, een plaatje zegt meer dan duizend woorden:
In het artikel CTX112853 staat het antwoord vermeld. Deze foutmelding treed op wanneer network COM+ access niet is geïnstalleerd op de Citrix/Terminal Server. Dit is meestal het geval wanneer er geen IIS wordt geïnstalleerd op de Citrix/Terminal Server.
Dit kun je op drie manieren voor elkaar krijgen:
- Installeer network COM+ access via Add/Remove Software – Windows Components – Application Server (vink deze niet aan maar highlight) – Enable network COM+ access
- Je kunt dit proces ook automatiseren. Zorg ervoor dat de I386 map van de Windows CD op een lokale drive staat bijvoorbeeld C:\I386. Vervolgens pas je de onderstaande tekst aan, sla je deze op als sourcepath.reg en importeer je deze
Windows Registry Editor Version 5.00
- Als laatste kun je dit ook meenemen in je WINNT.SIF. Dit doe je als volgt:
Zoek de [Components] op in je WINNT.SIF en voeg de volgende regel toe:
complusnetwork = ONNu word network COM+ access automatisch geïnstalleerd tijdens de Windows Setup.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup]
“SourcePath”=”C:\\”
“ServicePackSourcePath”=”C:\\”
Let op! zet in de Pathnaam geen i386 deze vind de setup vanzelf.
Nadat je de bovenstaande actie hebt uitgevoerd maken het het bestand Complus.inf.
in dit bestand komt de volgende inhoud te staan:
[Components]
complusnetwork = ON
Complus.inf sla je op een schijf waar je makkelijk bij kunt.
De laatste stap is het aanmaken van een batchfile genaamd Complus.cmd
in dit bestand komt de volgende inhoud te staan:
“%SystemRoot%\system32\sysocmgr.exe” /i:”%SystemRoot%\inf\sysoc.inf” /u:”driveletter:\Complus.inf”
Sla het batchbestand op en voer deze uit. Het onderstaande scherm verschijnt heel kort en nadat deze is verdwenen is de network COM+ access geïnstalleerd.